סערה: 'עיתונאים' זרים נעו עם הנוח'בה ותיעדו זוועות

חדשות קול חי 2 Comment on סערה: 'עיתונאים' זרים נעו עם הנוח'בה ותיעדו זוועות

צלמים שעובדים בשביל AP, ניו יורק טיימס, רויטרס ו-CNN נעו עם כוחות הנוחבה הרצחניים של חמאס מרגעי המתקפה הראשונים, ותיעדו בין היתר חטיפה, לינץ׳ בגופה של חייל צה״ל, חטיפת גופות והשתלטות על טנק. לפי הפרסום, חלק מהתמונות פורסמו ללא קרדיט לצלמים, אולי כדי לשמור עליהם. שר התקשורת פנה למערכות התקשורת הבינלאומיות לבירור העניין

צילום: Rahim Khatib/Flash90
20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחקיר של העיתונאי עמית סגל שפורסם אמש מוכיח איך צלמים שעובדים בשביל AP, ניו יורק טיימס, רויטרס ו-CNN נעו עם כוחות הנוחבה מרגעי המתקפה הראשונים, ותיעדו בין היתר חטיפה, לינץ׳ בגופה של חייל צה״ל, חטיפת גופות והשתלטות על טנק.

לפי הפרסום, סוכנות הידיעות AP הורידה את הקרדיטים של הצלמים, אולי כדי לשמור עליהם. במקרה אחר נבחר ברויטרס צילום של לינץ׳ בגופה ל״רגע היום״. "אני לא נושם מהדבר הזה" כתב סגל בחשבון הטוויטר שלו. "תבינו, אלה ה״עיתונאים״ בדיוק שעליהם נשענו רשתות התקשורת בדיווחים השקריים על הפצצת בית החולים בידי ישראל. היו עם הרוצחים, תיעדו את הזוועות, ועכשיו מדווחים מהשטח. עיתונות".

סגל צירף תמונה של חסן א צליח, שלפי התחקיר עבד גם עבור cnn, וכתב: "נראה מפה כמו עיתונאי אמיץ וחסר פניות. אלה פני התקשורת הבינלאומית".

תגובות חריפות לפרסום לפיו צלמי עיתונות ידעו על הטבח שיבצע חמאס במתקפת הפתע וצילמו במהלך האירועים הקשים: בלשכת ראש הממשלה אומרים: "אנשי תקשורת אלו הינם שותפים לפשעים נגד האנושות" מלשכת נתניהו נמסר כי הם דורשים שתינקט פעולה מידית בנוגע לצלמים בשירות החמאס" לשון ההודעה.

קודם לכן פרסם גם יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הצהרה חריפה וכתב: "אם היו עיתונאים שידעו על הטבח, ששתקו וצילמו בזמן שילדים נטבחו – הם אינם שונים מהמחבלים ודינם חד הוא".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, פנה למערכות החדשות של "העיתונאים", המעורבים לכאורה בטבח החמאס-דעאש ב7 באוקטובר, בדרישה להבהרות מיידיות: השר קרעי העביר פנייה דחופה למערכות החדשות של CNN, reuters, New york times ו סוכנות AP לקבלת הבהרות מיידיות, ממוסמכות, על הפרסום שבו נראים עיתונאים מטעמם מצטרפים ומצלמים את טבח החמאס בעוטף ב-7 באוקטובר.

השר קרעי במכתבו: ״חומרת המצב דורשת תגובה מהירה ויסודית. עכשיו זה הזמן של יחידים, עיתונאים, מוסדות, איגודים וארגונים ברחבי העולם, לעשות בחירה ברורה. עלינו להחליט אם אנחנו עומדים בצד של החיים והטוב או בצד של טרור מושחת, חוסר אנושיות ורוע״.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    על מה הזעזוע הגדול? הם גרים שם, הם חמסניקים צמאי דם כמו כל העזתים, זה שהם כתבים הופך אותם ליותר מוסריים???

  2. 1

    ולמה למשל: לא לחפש את חלאות האדם האלה ( כן , אלו מהעיתונות הנל ) יש הרי תיעודים מפלילים עליהם ופשוט לירות בהם בעזה ואז תישאר עיתונות קצת יותר נקיה! ולמה שלא יתנו להם לכתבים הארורים האלו להנות מהפריבילגיה שהובטח לשהידים, שם בשמיים,
    עם 72 ……. הם הרי גם שהידים לכל דבר
    ולמה למשל ששר התקשורת הפחדן (כמו כל הממשלה הדפוקה הזאת) לא יאסור בארץ נוכחות של כל גופי התקשורת ( שנתפסו יודעים מראש). שלא ישדרו מפה ap CNN רויטרס וnyטיימס הארורים חבריו של הארור מכל אדם תומאס פרידמן שר"י
    למה ? למה ? למה?